Ska man eller ska man inte?

Va hände där liksom?! Man vaknar upp och det är typ 10 minusgrader ute, så idag blev det mössa på även för mej när vi gick till dagis.

Har tagit det ganska så lugnt idag, har kollat en del på om ifall man skulle säga upp hemtelefonen eller om man ska ha kvar den och bara byta abonnemang. Idag betalar vi fasta kostnader på 210:- och ringer för max 100:- Det är ju sjukt. Vi använder knappt hemluren ens. Idag kan man få ett abonnemang som kostar 0:- och bara betala för samtalen, vilka nog är betydligt billigare än vi har idag. På ett sätt känns det som en viss trygghet att ha hemtelefon, men å andra sidan är det totalt onödigt då vi ändå ringer från våra mobiler. Att ha hemtelefon skulle i så fall mest vara för gamlingarnas skull, typ min och sambons mor och farmödrar. Då undrar man ju, är det värt det??

Det är allt färre av mina vänner som har hemtelefon faktiskt och ska jag vara ärlig så känns det lite "old fashion" liksom. Jäjä, jag får nog fundera på saken ett tag till.



Igår var vi ute på lite shopping och det var stora tjejen som behövde nytt. Så lite nya byxor fick det bli. Hon behöver även vanliga kortärmade toppar, men det var visst inte säsong för det riktigt ännu så vi får vänta ett tag till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0