3-månaderscheck

I tisdags var vår lilla bebis 3 månader gammal redan och idag var det dags för 3-månaderskollen och vaccination på bvc. Även stora dockan var med och skulle på sitt sista bvc-besök nu vid 5½ års ålder.

Vi började med L, som var jätteduktig. Hon fick också spruta, den så kallade "skolsprutan". Jag trodde aldrig hon skulle ta den, men jodå. Fast så blev hon såå ledsen, min lilla gumma. Usch, hon spände sej också så det gjorde väl jätteont. "Mamma sa att det skulle gå braa...Men så gjorde det inte deeet!", sa hon till sköterskan. Stackars mammas älskling!! Efter ett tag blev hon dock glad igen och det var dags för lillasysters tur.

Vi det här laget satt L å ritade en teckning på begäran. Den föreställde gammelmorfar Roffen och ett får, haha den ungen.
Jag satt med E vid bröstet för att hon skulle bli lugn och avslappnad så hon kunde få sina två stick. Första sprutan gick jättebra, lite snabbt gnäll bara men den andra, ojoj den gjortde ont och hon blev såå ledsen. Jag gav henne bröstet och hon blev tyst på stört.

Så hemåt gick vi och alla var nöjda och glada. E somnade i vagnen och L tjatade och frågade typ 50 ggr om jag tyckte hon var jätteduktig. Jajaja, mammas modiga tjej.

Detta var alltså dagens happening som ni förstår. Nu ligger båda mina små troll och sover gott i varsin säng. Ingen feber och inget gnäll, än så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0