Kalashelg!

Halli hallå, ännu en ny vecka påbörjad. Nu när man är hemma så går tiden otäckt fort alltså. Om typ 4 månader är det dags att börja jobba igen. Helt sjukt!
 
I helgen hade vi i alla fall kalas för våran 6-åring. Ojojoooj, som hon hade tjatat om detta. Vilka som fick komma och inte. Lördagen var snabbt här och kalaset var igång. Jag gjorde två suuupersmarriga tårtor som utan problem gick åt. L fick som vanligt massa fina presenter som hon blev väldigt glad för (mamma också).
Väderleksrapporten visade bara ett mörkt moln och regn, men solen sken fint hela dagen, som vanligt när vi har kalas i den här familjen. Altanen som numera är färdig (bilder kommer) användes flitigt och även markisen som F och pappa satte upp tidigare på förmiddagen kom till användning. En härlig dag helt enkelt.
 
När kalasandet var slut stannade några kvar på pizza och kvällen avslutades, halsovandes till nån smårolig men väldigt töntig film.
 
 
 
Igår var vi ute och grejade lite i trädgården. Gräset hade inte blivit klippt på X antal veckor och liknade mest en äng, så medans sambon klippte å krattade så fixade jag iordning i mina rabatter och gjorde fint. Snart är det dags att sätta lökarna som jag köpte häromdagen också, vet bara inte riktigt vart jag ska sätta dom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0