Gårdagens besök hos Barnmorskan

Jag var ju faktiskt hos barnmorskan igår. En heelt fantastiskt härlig människa är hon. Vi skrattar alltid gott åt allt möjligt konstigt och hon är precis sån som en barnmorska ska vara. När jag väntade dottern så hade jag en annan helvirrig dam som inte ens visste vem man var när man kom på sina tider och så pratade hon till en på ett sätt som gjorde att man kände sej som ett litet barn som inte fattade nått.

Nää, tacka vet jag fröken M.

Hon mätte maggen, lyssnade på hjärtat och kollade blodsocker å allt sånt där. Hjärtljuden låg på 148 slag denna gången. Lika mysigt att höra varje gång, trots att jag ligger och tjuvlyssnar med mitt stetoskop med jämna mellanrum.

Maggen hade växt finfint till 32cm s/f och jag följer min kurva helt perfekt. Knoddas blev glad av att få vara i centrum en stund och visade det genom diverse cirkuskonster som syntes fint utanpå magen.
Vikten, ja den går ju stadigt uppåt. Haha, inte helt konstigt kanske men nu ligger jag på ca +9-10kg.
Blodsockret var väl lite väl högt men ändå under gränsvärde så jag skulle väl inte direkt ösa på med sötsaker tyckte hon inte. (Nädå, bara lite glass och saft här på kvällskvisten, oops!)
Blodtrycket och järnvärdet var också bra så det var väl skönt det då. Jag mår som jag ska helt enkelt, förutom mina fogar då som för övrigt gör jäkligt ont idag.

Nu är det 3 veckor kvar tills nästa besök och då är jag i v.37. Hihihihi, då är det inte långt kvar.

Kommentarer
Postat av: matilda

Nu går den sista halvtimmen då det är möjligt att rösta på min outfit, behöver en enda röst till för att gå vidare, skulle vara evigt tacksam om du ville ge mig den chansen?



http://spotlife.se/dagens-outfit/dagens-outfit-109-11-matilda/



kram och sov gott!

2011-09-30 @ 23:26:19
URL: http://matildathors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0