Plantskolan!

Lillan kom till mej häromdagen och sa att hon ville plantera paprika. Visst sa jag, påminn mej nästa gång jag skär paprika så ska vi fixa det. Och barn är ju inte glömska, så igår typ en vecka senare när jag skär paprika så säger hon, "Mamma, glöm inte av vad vi skulle göra!!" Jag stog väl mest som ett frågetecken tills hon påminde mej om att vi skulle plantera. Sen var tjatet igång.

Efter middagen så hämtade jag lite planteringsjord i en kruka så fick hon pilla ner sina små frön däri. Så kom vi ju på att vi måste ha en skylt så man vet vad vi har planterat. Lillan berättade vad som behövdes och jag fick så vackert plocka fram.
Nu står vår lilla plantering här i köksfönstret, så vi får väl se om någon vecka eller så ifall det har hänt nått.
Litte spännande är det allt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade velat ha en trehjulig vagn men sambon sa ifrån på det så det blev helt enkelt till att lyssna på han! Men jag tror att den kommer att funka fast den har fyra hjul =)

2011-11-13 @ 16:33:16
URL: http://molnochglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0