Lussebak och bvc-besök!!

Onsdag idag och det betyder att Lillan är ledig från dagis.
Så efter att pappa hade vart med henne på simskolan och efter att jag ammat lillasyster ett antal gånger så satte vi igång att baka, Lussebullar!!! Äntligen fick jag tummen ur. Kladdigt och stökigt blev det, men det resulterade ju i goa bullar.



En liten miss i planeringen från min sida slutade med att jag lite halvsvettig och go stog och rullade deg på bänken när det knackar på dörren och vår härliga bvc-sköterska står redo med vågen i högsta hugg. Haha!! Men det gjorde henne inget, hon pratade lite med Lillan som stolt fick visa upp sin älskade lillasyster.

Lillasyster fick så mycket beröm för att hon var en sån fin och välskapt liten tjej. Blir man mer stolt som mamma än när man får höra att man har ett fint barn? Hmm nääe.
Lilla skruttan vägde i alla fall 4100g och det var såå bra sa sköterskan. Hon har alltså gått förbi sin födselvikt, inte så konstigt så som hon äter, gullongen.


Detta var väl min dag i korta drag. Ha'de fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0