Midsommar!

Midsommarkrans

Jaa, det var ju då midsommarhelgen som gick oss förbi precis. Vad ska man säga om det då? Bortspolat kanske. Det var verkligen en blöt midsommar och då snackar jag inte alkoholintag. Det blev det inget för min del, utan jag snackar regn. Regn, regn, liiite sol och så åter regn. Som tur var så fanns ju tältet man kunde hålla till under.
Vi var nämligen och campade med våra vänner Patte å Maria. Oj så mysigt det var. Ponnyridning i ösregn, mysigt?! Nää Lillan hoppade det. Jag förstår henne. När det var dags för stången att resas så vågade sej äntligen solen fram, en liiiten liiiiten stund. Sen kom åter regnet.
Jag kan säga att det inte direkt blev nått grillat den kvällen utan köttbullar, korv å potäter fick duga fint.
Småbarnen var nöjda trots allt vi hade ju gjort fina kransar å allt. Rätt ska vara rätt.

Allt det som missades på aftonen tog vi istället igen på midsommardagen. Då vaknade man upp till strålande solsken. Det hade till och med börjat torka upp på golvet i förtältet. Fantastiskt!!
Så då fick jag så vackert ta å plocka fram solbrillorna. Yes!! Precis vad jag väntat på.
Vi bestämde oss för att ta en liten promenad och efter en stund hade vi gått till Norge. Akkurat!! :)
Så himla trevligt. Vi gick den vägen för att komma till Älgafallet. Ojoj, hade ingen aning om att vi hade sådana ställen här i vårt avlånga land. (Jodå, enligt gränslinjen på kartan så låg fallet faktiskt på svenska sidan.)
Vackert!!!

Senare när vi kom tillbaks så blev det grillning. Äääntligen, jag hade längtat såå. Så lite fika på det, sen åkte vi hemåt. Mätta och belåtna. En ganska så underbar helg ändå och det tackar jag våra vänner för.

Älgafallet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0