Vecka 25

Idag går jag in i 25:e veckan tillsammans med lillknodd i magen. Det är ju så otroligt mysigt att vara gravid. Nu händer det så himla mycket också, för varje vecka som går (eller t.o.m varje dag nästan) så känner jag hur bebisens kickar och rörelser blir allt kraftigare. Vissa sparkar känns nästan läskigt starka och värre blir det. Det minns jag ju från när Lillan låg i magen. Speciellt i slutet kändes det som att man bara var någon annans ägodel och den lilla i magen bände och hade sej precis som den ville. Lillan kunde ibland trycka upp rumpan mellan huden och revbenen, det var sjuuukt obehagligt. Meeen för det mesta är det ju trots allt mysigt att vara gravid och jag älskar det. Känns lite sådär halvtrist att det är sista gången man gör det. För vi har då inte tänkt ha fler barn sen, två får räcka.

I alla fall så sparkar den lill* till lite när som. Jag känner även ibland hur h*n vänder och sträcker på sej. Häromdagen kände jag hicka för första gången. Den är en lite jobbig känsla, men också mysigt såklart. Allt tecken på liv där inifrån är ju mysigt.
Ibland spänner det och drar i magen som sjuttan. Känns ungefär som att jag trycker ut magen allt vad jag kan, utan att kunna slappna av. Det är inte lika mysigt. En annan sak som inte heller är sådär jättemysigt är att jag har börjat må illa vid måltider. Blää!! En stund efter att jag har börjat äta så mår jag så himla illa. Får då ta en paus och andas långa djupa andetag, då går det över efter en liten stund och jag kan fortsätta äta.
Ibland känns det som att bebisen trycker på lungorna eller nått annat som gör att det känns som jag inte får något syre, framför allt som jag sitter lite bakåtlutad eller ligger ner på rygg. Haha, F frågar alltid "Hur é det?", varje gång också. Gulle!!

Vågen visar ca +5kg. Det är ju helt klart bättre än förra graviditeten då jag i vecka 25 hade gått upp ca 12kg. Mitt mål är max 10kg den här gången. I wish, Haha!!

Gravidmage
Bilden togs igår, men jag lövar den ser likadan ut idag :)






Kommentarer
Postat av: Annica från fikagruppen

Så fin du är Elle! Superfin :) Ses sen...(har jag för mig)



kram

2011-07-27 @ 10:29:29
URL: http://quintera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0