VAB-dag 2

Det blev VAB idag också. Lillan brukar sällan bli sjuk, hon har feber en liten stund eller så kräks hon en snabbis bara. Brukar aldrig vara nått som håller i sej. Men igår hade hon feber hela dagen och kvällen och inatt har hon varit kokhet. Hon väckte oss här hemma vid halv 6 (yes!). Då vägrade hon ta medicinen och var mest arg och skrek att jag skulle vara tyst. Hon säger att hon har ont i halsen också och hon ser lite svullen ut så jag funderar på halsfluss. Har ringt VC nu så dom ringer väl upp strax. Då får vi se om dom har någon akuttid.

För en liten stund sedan så sa hon rätt ut "Mamma, jag är redo för medicinen nu." Så tog hon den utan problem, jag visste att hon skulle ta den tids nog. Så duktig!

Sjukling
Min lilla stackare. Hon blev i alla fall lite piggare efter att hon fått i sej lite febernedsättande, så nu har hon ätit två stycken varma korvbröd. Det var det hon beställde. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0