Det där med julstämning..


Igår kväll var vi bjudna på glögg å lussebulle hemma hos mamma och pappa. Så himla mysigt, äntligen kunde man få känna lite julstämning. Hemma hos oss är det totalt stämningslöst. En tomte har flyttat in på tv-bänken och det hänger en stjärna i fönstret. Det är typ det vi har. Vet inte riktigt om vi får in någon gran i år då det står en soffa och tar upp all plats i vardagsrummet. Kommer nog inte lyckas sälja den innan jul i alla fall.

I alla fall så var vi ju hos mamma å pappa och fick sörpla lite stämning istället. Gamla julklassiker strömmade ur högtalarna och det dracks glögg och käkades lussebullar å skumtomtar. Mamma hade kokat tomtegröt också. Årets första och det var fantastiskt gott. Till detta inimellan så kollades det ju på Idolfinalen också såklart. Jag tyckte det var helt rätt att Amanda vann. Hon är verkligen en färdig artist, enligt min åsikt i alla fall. Dock vet jag inte om det är så bra för henne då hon kanske blir rätt styrd och kommer i skymundan som idolvinnarna har en tendens att göra. Det är ju alltid 2:orna som syns och hörs mest (typ). Men men, kul för henne att kamma hem vinsten i alla fall.

När vi väl kom hem lite senare på kvällskvisten så var vi totalt pissevåta och gatan här utanför var totalt översvämmad. Men när jag skulle köra in vagnen genom ytterdörren så slutade det, ajjemen. Det blev helt tyst och stilla och det enda som hördes var dropparna som föll från träden och taken. Vadå typiskt. Haha!!


Kommentarer
Postat av: cecilia

Tomtegröt är riktigt mumma! :) Kristyren köptes på Hemköp, granen på Rusta som hade både den billigaste och faktiskt den finaste vita granen! Priset var 399:- Första gången vi har en vit , jag fick som jag ville i år!

2011-12-11 @ 09:01:16
URL: http://mammatillleon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0