v.28

Magen v.28Tjohoo!!

Vecka 28 idag då. Detta går ju framåt i rasande fart. Snart vecka 30, ojoj.
Lill* bebbo har blivit riktigt stark och hela magen hoppar och har sej när h*n sätter igång sina pass. Det är så himla kul att bara ligga å kika på magen när den rör sej. Jag har faktiskt filmat det så jag ska se om jag kan fixa in filmen här. Det ser så coolt ut.

Bebis börjar växa längre och längre upp mot revbenen och det har börjat trycka på om jag sitter ner speciellt. Och sitter jag ner så måste jag ha något i svanken annars så blir jag sjukt trött med en gång. Annars så känner jag mej fortfarande rätt smidig och så förutom näär jag ska typ raka benen eller ta på mej skorna eller liknande. Suck!! Det är en pärs vill jag lova.

Igår hade bebis hicka typ heeela dagen, lätt över 25 gånger drog det rytmiska tickandet igång i maggen på mej. Tror faktiskt att bebbo ligger precis som storasyster gjorde då hickan känns på samma ställe.
Just nu sitter jag och känner på små knän (eller vad det kan vara) som glider runt på insidan av mitt skinn. Läskigt känsla men samtidigt såå lövely.

Jag får höra olika åsikter om att jag är stor eller liten eller lagom från alla håll och kanter. Själv tycker jag att magen ser stor ut, men känns mindre. Enligt BM förra onsdagen så låg jag ju på den övre kurvan på sf-måttet så liten är jag väl knappast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0