Drömbarnvagnen!

Det här med barnvagn är nog det svåraste någonsin. Jag är kanske lite väl krävande, men vet precis vad jag vill ha och den vagnen finns inte...ännu.

Min drömvagn är en liten och smigig vagn som ändå ska vara rymlig både i ligg och sittdel. Det ska finnas gott om utrymme för barnets ben, när det blivit lite större. En stor suflett som ger en ombonad känsla utan att vara pluffsig (det är absolut inte okej). Det ska även vara ett tåligt tyg som inte bleks av solen. Under vagnen vill jag ha en rejäl shoppingkorg som rymmer många shoppingkassar. Shoppingkorgen ska vara placerad mitt imellan de fyra lufthjulen, de två främre hjulen kan gärna vara lite mindre än dom bakre men ändå inte mini och sjävklart ska dom vara svängbara. Dämpning på alla hjulen är också en självklarhet. Chassit ska vara ett lättviktschassi i aluminium, gärna ovalt men med ett teleskophandtag som är runt så det ligger fint i handen. På handtaget får det gärna finnas fästen för skötväskan att hängas i, bara som ett litet extra önskemål.

Ytterligare en självklarhet är att vagnen ska gå att fälla ihop med sittdelen på och att den även då är liten och smidig. På liggdelen får det gärna finnas ett handtag att bära den i.
Det ska även finnas tillbehör att köpa till vagnen så som till exempel mugghållare, parasoll, olika färger på toptyg m.m. En annan viktig sak är ju att den såklart måste vara snygg.

Det där var nog allt. Så om någon vet vart det finns en sådan vagn så kan ni väl hojta till.


Crecent diva 2011 off white
Divans design, suflett och shoppingkorg +
Joolz
Joolzens handtag, dämpning, benutrymmet på sittdelen och dess lättmanövrerbarhet +

Quinny buzz 3
Quinnyn buzzens mjuka sköna sittdel och ombonade liggel, handtaget på liggdelen att bära i plus designen och att den är liten och smidig +

mutsy
Mutsyns större svängbara hjul.

En kombination av dessa hade nog blivit en perfekt vagn.


Kommentarer
Postat av: Cecilia Darling - Livet ur mitt perspektiv <3

Hejsan.



Jag har just nu en tävling på min blogg där du kan vinna ett presentkort på 300 kronor.

Lätt att delta och alla kan vara med.

Hoppas att du vill vara med =)



http://www.ceciliadarling.se/2011/08/10/5999828-tavling/



P.s Du har en jättefin blogg! =)



Ha det underbart!

/Cecilia



2011-08-14 @ 13:06:10
URL: http://www.ceciliadarling.se
Postat av: Fia

Känner igen det där, rena rama djungel.Och det var ännu svårare nu sist när vi fick tvillingar.

2011-08-14 @ 14:08:04
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: mamma

jag gillar Quinny den är görfräck för satt inte tala om tyget det randiga hur läckert som helst

2011-08-14 @ 18:19:13
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Jag är toknöjd med min brio sing =)

2011-08-15 @ 16:31:33
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0