Ska man behöva vara rädd??

Försvunnen på Hisingen


Tillbaka på jobbet imorse efter helgen, surfade jag in på Aftonbladet som alltid. Det första som fångar mitt intresse är att en 19-årig kille har försvunnit på hisingen här i Göteborg. På hisingen!! Jag bor på hisingen, vad är detta? Efter att ha varit på fest med jobbet ska killen tillsammans med en polare ta bussen till stan. Han kommer inte så långt, han kommer inte ens på bussen. Hans kompis letar utan att hitta honom. Han är försvunnen.

Efter lunch, gjorde jag som vanligt och klickade mej in på Aftonbladets hemsida igen. Där kan jag nu läsa att ytterligare en person har försvunnit spårlöst, på Hisingen. En 27-årig tjej har varit istan och roat sej med vänner som sedan gått av några hållplatser tidigare än hon sjäv skulle. Hon kom aldrig hem.

Vad är det som händer egentligen? Ska man inte våga röra sej ute kvälls/nattetid utan att behöva vara rädd? Ska man inte kunna gå hem ensam utan att behöva riskera att bli bragd om livet? Jag vet inte vad jag ska säga, det är så hemskt och ofattbart att såna här saker händer. Att en oskyldig människa blir mördad eller gud vet vad av någon som inte hade bättre för sej.
En mördare (kanske två) finns därute någonstans, går omkring i det fria och kanske bara väntar på att träffa på ytterligare ett oskyldigt offer. Jag kommer i alla fall hålla mej hemma kvällstid tills personerna i fråga sitter bakom lås och bom.


Uppdatering: Läste just att polisen har hittat en kropp i länsmansgården som dom tror är den försvunna Elin Krantz. 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du , ja säger samma sak. Fy fan vilka jävla drägg som hänger runt och skapar kaos. Ja får rysningar. Usch fy tvi.. åt dessa ..

2010-09-28 @ 22:12:31
URL: http://www.makemeee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0