Tänk på det!

Nu när vi går mot mörkare tider, för guds skull glöm inte att blåsa ut ljusen innan du lämnar rummet. Se över vägguttagen i hemmet så allt är som det ska. Idag när vi kom ut på gatan så möttes vi av ambulanser och brandbilar. Tack och lov var där ingen skadad (vad jag vet).
Det man misstänker är någon form av elfel, kortslutning eller liknande som gjort att det börjat brinna i ett rum på övervåningen. Röken spred sej på vinden och det sipprade ut rök under taket längs större delen av radhuslängan. Otäckt!! Eld sprider sej så jäkla snabbt och även fast jag är försiktig så kanske grannen inte är det. Aldrig kan man vara för säker. Vi har en del gamla vägguttag som inte är helt hundra. Jag har struntat i det i 3 år, men nu blir det till att ta tag i det med en gång. Imon köper jag nya uttag. Då har jag i alla fall gjort vad jag kan.
räddningstjänsten
räddningstjänsten
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0