Hachiko, A dog's story

Hachiko en vän för livet
Här sitter jag med rödgråtna ögon. Jag har nämligen just sett en av världens nog sötaste filmer. Hachiko!!

Den handlar om en förlorad Akita-valp som hittar sej en ny husse på en tågstation. Efter många om och men så bestämmer sej familjen för att behålla hunden. Han och husse blir oskiljaktiga och varje dag följer Hachiko med till stationen för att se när husse åker iväg och vid samma tid varje dag är han där och möter upp när husse kommer tillbaka från jobbet. En dag dör Hachikos husse på sitt arbete, men han fortsätter att vänta. I tio år väntar han på att husse ska komma tillbaka, men förgäves.
Hachiko


Detta är en sann berättelse och idag finns en staty rest till minnet av Hachiko på platsen där han väntade på sin husse.
Den riktiga Hachiko finns även att se uppstoppad på National Science Museum i Tokyo. Resterna ligger begravda bredvid husse.
Hachiko
HachikoHachiko

Är det inte för gulligt? Jag grät till och med efter att filmen var slut.

En underbar film!


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

En riktigt fin film!

2010-05-30 @ 08:32:14
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Tanja

jag grät lite när jag såg trailern=) har int ehunnit se hela filmen än...Titta gärna in på vår blogg och kommentera shoppa eller hoppa och dagens fråga!

2010-05-30 @ 10:11:30
URL: http://tanjaselma.blogg.se/
Postat av: Josephine

jag vet vad du menar har oxå sett den och nu räcker de ve att jag ser slutet så storbölar jag :( den e så fin

2011-07-13 @ 00:13:56
URL: http://crazysaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0