En kärring i sängen

Påskärring
Då har vi fixat iordning vårat påskris här hemma också, mycket snack om påskris nu känner jag. Haha, men det är ju helt enkelt så att påsken närmar sej. Jag har aldrig riktigt brytt mej om vad påsken egentligen innebär, det enda jag intresserar mej av är att pynta lite fint i hemmet. Inte massa kycklingar å grejer utan det får oftast räcka med ett färgglatt ris. I år har vi även Mara (som Lillan kallar henne) hemma över påsken. En liten häxa som vi köpte på Ica häromdagen. Den var ju så söt, haha.
Imorgon ska dom ha påskfirande på dagis, så lillan ska vara påskkärring. Vi fick ju gå igenom hennes garderob lite snabbt för att hitta nått som hon kan ha på sej. Tog även fram snusnäsduken som hon brukar ha på huvudet. Den skulle hon bestämt sova med. Going!! Haha, men hon fick som hon ville, såklart.

Natti på er!!

PåskrisPåskris


Kommentarer
Postat av: Annica, mamma till tre

Jag fick detta tips från en vän som kommer från Holland. Men hade jag kommit på det själv hade det varit i stil med att jag satt vi köksbordet och pratade i telefon, hade tråkigt eller ngt. Och så låg det en nål på bordet som jag sedan började pilla med och vipps så var tulpanresaridén född!! ;) Var gärna med i min tävling om leksakskaninen!! Kul med påskpyssel! Måste också fixa det i morgon! Kram och god natt

2010-03-30 @ 22:05:12
URL: http://mukisannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0