Ladadii Ladidaa!!!

Idag har varit en superhärlig dag. Jag å lillan har varit lediga och började dagen med att åka hem till Jenny en sväng. Skulle möta upp Danni där och vi drog ner på stan å tog en fika på ett café. Lillan ville ha en negerboll och jag beställde en negerboll. "En vad??" Sa killen bakom disken, "En chokladboll??" Öh eeh, jaa en cocosboll (sa jag då efter att ha läst på skylten vid negerbolarna) Va faaaan, att folk ska vara så jävla gnälliga över detta. Det har alltid hetat negerboll. Vad är problemet??? Jag fattar verkligen inte. Det är ju inte direkt så att jag ser ner på svarta eller tänker på svarta människor när jag beställer en negerboll. Det är bara så det alltid har hetat. Jag blir så trött. Skitsamma, Lillan fick sin negerboll och jag fick min jordgubbs och björnbärspaj så vi var nöjda. Efter fikat drog Danni och jag å lillan stannade å lekte lite på lekplatsen som låg i närheten. Sen skulle vi hem, men jag var inte direkt sugen på det så vi åkte å tankade och sedan vidare till en 4H-gård. Det var så mysigt å vipps så skingrade sej molnen och solen kikade fram. Där fanns minigrisar å ankor med sina ungar, hästar getter, får och kaniner med ungar. Vi brydde oss aldrig om att leta upp kossorna för dom var ute å rände i nån hage någon annanstans. Men mysigt var det i alla fall. 
Efter att vi hade myst klart på gården så körde jag lillan till farmor och drog å tränade. Wonderful!! Nu?? Ja nu väntar sängen på mej. Jobbar halvdag imorgon, Gött som fan. Hoppas alla får en mysig natt och en härlig dag imorgon. Tjo!!
FikaDanniRutchkanaGungaBlommor4h-gårdSitter hos minigrisarnaMatar kaninungarLove oh loveMöte med killingen Anka med sina ungar


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!



Vilken 4H gård var detta?

Jag har varit på den i Kärra, men det såg inte ut som att detta var den.



Såg mysig ut!



Trevlig Midsommar...

2010-06-24 @ 07:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0