Fritt fall, Vågar du???

AtmosFear Fritt fall Liseberg

Arbetet är i full gång och på Liseberg pågår förändringen av det gamla Lisebergstornet. Nästa vår står det klart som den nya attraktionen AtmosFear. Jag tror nog inte att jag kommer våga utsätta mej för denna skräckupplevelse.

Jag tycker Höjdskräcken är läbbig, men den med sina 60 meter är ingenting mot AtmosFears höga 100. Fyyy fasen säger jag bara. Under ca 100 sekunder kommer man sakta att närma sej toppen av tornet. Efter ett par hemska sekunder 146 meter ovanför havsytan faller man sedan fritt rätt ner mot marken (läs döden). Och som om inte det vore nog så fortsätter man ner förbi marken, ner i avgrunden. Shit!! Det pirrar i magen bara jag läser om det. Hålet i marken är 13 meter i diameter och yttermåttet på gondolen man sitter i är 10,6 meter. Det betyder alltså att det är ynka 1,2 meter mellan dej och hålkanten. Fatta va äckligt när man i 110 km/h närmar sej marken. Nä fy!!!

Jag kommer inte våga åka den i första taget i alla fall. Gör du?? 


Liseberg



(Bild: Liseberg.se)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0