Åkpass å hela kitet

Haha, japp. Igår kväll skulle vi ut med jobbet. Tillsammans bestämde vi först en restaurang och att efter det skulle vi till Liseberg. Efter många om och men så blev det frågetecknet vi skulle besöka. Det ligger ju nära vår slutdestination också. Jag som många andra beställde grillad oxfilé med portvinssås smaksatt med sidfläsk och potatisgratäng till det. Hur gott som helst. Till efterrätt tog jag valnötsglass och det var lika gott det. Utan att vara sådär äckligt proppmätt så började vi röra oss mot Liseberg. Väl inne så gick vi och köpte åkpass, sen var det bara att tuta och köra. Vi startade i Jukebox å sen vart det vidare till Lisebergsbanan, Ballder, Upskjutet och alla dessa härliga. Vi åkte ju såklart Flumeride också, och trots att jag satt längst fram i min mammas rosa poncho så blev jag dyngblöt. Luvan flög av och jag fick två STORA stänk över mej. Det kändes som att någon hällde en spann över mej. Haha, men roligt som fan var det.
Då jag aldrig har någon tur i spel så fick jag i alla fall lyckats knipa med mej en liten blå apa med en sån dära klo som man får föra fram och tillbaka tills man betsämmer sej för att här blir bra och låter klon gripa tag om något och hoppas att man får med sej det upp. Dock är klon så jäkla klen så man får ju aldrig upp nått. Men jodå, på 6:e försöket tror jag det var så fick jag upp den dära apan. Var ju tvungen att ha med något hem till lillan. Så när hon kommer hem från farmor snart så blir hon nog jättegled. Åååh vad jag saknar henne. Mitt lilla hjärta.

Oxfilé, mumma!ValnötsglassWorkerpals
Gänget på restaurangen

Bergochdalbanan
Här åker vi berg och dalbanan, när jag skulle stoppa ner kameran efter att den här bilden togs, såg jag att batteriet hängde halvvägs ut.

Jukebox
Åker Jukebox med Helen, shit va den är rolig. Jag lyfte från sätet vid två tillfällen, haha!!

The boss
Den här bilden var jag ju bara tvungen att ta, haha. Chefen sitter och tittar ut fundersamt över människorna som går förbi.

Kållerado
På väg att hoppa på vår Kållerado-båt(?) Jag har laddat med poncho, tusen tack för det.

Spunnet socker
Gott med spunnet socket, muschen å skägget. That's us :)

Flumeride
Här e vi, pissevåta efter en sväng i Flumeride.

Karusell

 Ponnykarusellen som vi aldrig åkte, men den var så fin där i mörkret på ett öde Liseberg så jag var tvungen att fota.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

sta blder=)

2010-06-20 @ 21:35:56
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Li

Ni verkar ha haft en riktig toppen dag!



Kram

2010-06-21 @ 16:46:52
URL: http://sweetieli.devote.se
Postat av: mölndals butiken

hej! skööj det verkade!! hör av er till oss nästa gång!! :)

2010-06-22 @ 17:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0