Allt blir lite försenat

LÖRDAG:
Det är riktigt illa. Folk klagar på att jag aldrig bloggar längre...Nää, men jag har ingen lust, vet inte vart den har tagit vägen. Men då å då kommer det ett litet sug och jag plinkar ner några rader.

Idag har vi haft städdag här hemma och jag har tagit tag i detta med julen ordentligt. Vi har klätt lillfisens gran och jag har hängt upp julgardiner i kök och vardagsrum. Lite små söta tomtar har jag placerat här och där å häromdagen så köpte jag XMAS-bokstäver i rött, dom fick till slut stå på ena högtalaren i vardagsrummet. Pepparkakshuset har flyttat ner på tv-bänken och jag har lyckats få allmän jul-mysfaktor här hemma. Innan hade jag ingen direkt jul-lust heller, men idag fick jag ta mej i kragen och nu känns det genast mycket bättre.

Imorgon är jag och lillan bjudna på julbak hemma hos en kompis kompis. Det ska bli kul, funderar även på att gå till simhallen innan. Antingen det eller så blir det ett par åk i pulkabacken om nu snön behagar att ligga kvar. Temperaturen ligger fanimej på nollan nu, det är inte okej.

Lillan klär sin lilla gran

Fram med julkänslan

XMAS Bokstäver

Julgardinerna på plats




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0