Bortglömda lekplatser

Öde lekplats
Här var jag ibland när jag va liten å lekte. Det fanns massor att göra på den tiden. Trappan på den asfalterade kullen ledde till en plattform uppe på toppen. Därifrån kunde man åka den långa rutchkanan (den va lång när man va liten i alla fall, då va ju allting mycket större). På höger sida om samma kulle fanns ytterligare en plattform som kan kunde klättra upp på och åka linbanan därifrån. Det kittlade gott i magen samtidigt som det va lite otäckt. På sandplanen till höger i bild fanns det som en stor brygga som det låg massa småhus på. Där var det jättebra att leka kurragömma, ännu mer till höger i bild fanns ett högt torn som man kunde klättre upp i. Där fanns även en stor pumpgrej där man kunde pumpa vatten. På dom asfalterade gångarna fanns minigolfbanor där man kunde spela och inne på gården till huset fanns getter och kaniner å sånt.
Vad hände? Bryr man sej inte om barnen längre. Jag tycker det är många ställen här där vi bor som bara förfaller, framför allt lekplatser då. Ingen tar han om dom, lekställningar tas bort och allt växer igen. Vart ska barnen leka?

Förr var det så fullt av liv, nu känns det mest öde.

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Den översta väskan i mitt blogginlägg är snyggast. Men jävligt dyr. Ursäkta språket.

2009-09-02 @ 22:34:36
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: maria

Åååh snacka om nostalgi! jag drömde om denhär lekplatsen för inte alls länge sen! och vi åkte skridskor på fotbollsplanen som låg lite nedanför där bröt jag handen! och pulka backen ner till bäcken också haha! kommer ihåg när man firade midsommar där inne där de hade djuren, så fick man klappa kycklingar å få ägg å grejer. skit skoj! håller verkligen med dej, vad hände? södra parken, de va tider det!!

Puss!

2009-09-03 @ 00:16:32
URL: http://marialundbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0