Pepparks-Pannkakor!!

Nu när vi i rasande fart närmar oss julmånaden så har jag börjat samla på mej olika julmys-prylar. Doftljus, dekorationer, nya julgardiner m.m. Jag älskar riktig julstämning och det ska vi ha här i år. Tycker inte alltid att jag lyckas riktigt, men det är ju så viktigt, framför allt för lillans skull.

Idag åt vi i alla fall Pannkakor tillfrukost, men inte vilka pannkakor som helst utan Pepparkaks-Pannkakor.
Så himla gott och så himla passande nu när vi snart går in i december månad å allt.

Jag utgick från Pannkaks-receptet från min gamla hemkunskapsbok och så tillsatte jag lite pepparkakskrydda.
Mums!! För det första så luktar det oerhört gott och för det andra så smakar det ännu godare.
På pannkakorna hade vi sylt och socker som vanligt. Smaskens!!

Pepparkaks-Pannkakor





Förresten, jag har en granne som redan slängt upp adventsstakar i fönstren och ljusslingor och grejer. Det va väl lite väl tidigt?

Kommentarer
Postat av: maddie

wow det lät gott!

2009-11-18 @ 11:51:31
URL: http://princessmaddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0