Första sprutan mot grissjukan!!

Igår vaccinerade vi vår lilla tjej på vårdcentralen. Fick veta att dom hade drop-in, det va ju perfekt. Hon lät jättenöjd och pratade om att hon skulle till doktorn med mera med mera. Men så hände det nått så fort vi kom in i väntrummet, allt bara vände. Läppen böjde sej neråt och hon blev ledsen och sa att hon ville gå hem. Sen höll det på så. Jag som inte mådde speciellt bra orkade inte ens engagera mej utan gick och satte mej i soffan och lät henne vara för sej själv helt enkelt. Typ 40-50 minuter senare hade jag äntligen lyckats få av henne jackan och tröjan och hon hade lugnat ner sej. Jag var bestämd, här skulle tas spruta minsann. IDAG, NU!! När hon väl var lugn kunde vi gå in och sätta oss på barnsköterskans rum där hon till slut fick sitt vaccin. Inte en min, inte ens ett litet ryck eller nånting. Hon ville gärna titta på nålen också när den satt i armen.

Okej jag ska erkänna. Jag slapp ju inte undan någon muta. Nejdå, direkt efter sprutan köpte vi glass. Sen var allt som bortglömt. Ingen svullnad, ingen värk, ingenting. Puh! Men tydligen så ska dom små ha två doser, så vi får hoppas det går bättre nästa gång.

Lakrits Puck, muta mot vaccin.Lakrits Puck 


Läs även andra bloggar om , , ,

Kommentarer
Postat av: Suzette

Vad bra att det gick bra med din lilla flicka till sist :) och klart hon skulle få en glass som belöning! :)

2009-11-12 @ 16:05:30
URL: http://suzette.blogg.se/
Postat av: LAASTNIGHT

Hejsan!

Jag vill bara medela dig att jag precis skapat en blogg som kommer handlar mycket om musik, kändisar, kläder, tips och massa annat skoj. Denna blogg kommer ej handlar om mig eftersom det är väldigt vanligt att många personer just bara fokuserar på sig själv i bloggen. Därför vill jag förmedlar något annat än just det. Hoppas du finner intresse och spanar in min blogg:)

Ha en fortsatt trevlig dag. MVH/ http://laastnight.blogg.se

2009-11-12 @ 16:41:10
URL: http://laastnight.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh hon e så redig!!! skönt att ni slapp bivärkningar! puss på er

2009-11-12 @ 17:22:40
Postat av: Sabina

Tack så mycket =)

2009-11-12 @ 19:39:51
URL: http://missmalmberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0