Rastning av hund undanbedes

Herregud, va tänker tanten med. Jag har en tant som bor i samma länga som mej som har en liten söt tant-hund. Den går hon helt obekymrat å rastar precis utanför mitt kökfönster. Han både kissar å bajsar glatt medans vi sitter å t.ex äter. Detta är inte speciellt uppskattat från våran sida kan jag säga. Saken är den att det är liksom våran uppgift att sopa bort löv å skotta bort snö m.m på den gräsplätten som på sätt å vis "tillhör" oss.
Nu är det ju så att tanten har ju bott här sen husen byggdes på 60-talet å har säkert rastat hunden på detta vis sen han kom till familjen. Å så ser hon ju så himla söt ut när hon går där så försiktigt å småler med sin lilla vovvsing så jag kan ju inte med att be henne gå någon annanstans. Men ärligt talat, orkar man inte gå ut å GÅ med sin hund så ska man nog inte ha nån heller.

Visst om det liksom hade varit en allmän gångbana utanför men vi har en liten uteplats där. Till vänster så är det återvändsgränd å dom som går förbi oss kan bara gå till någon av dom två som bor bortom oss i längan. Tanten bor inte där utan närmre gatan. Åååh va irriterad jag blir. Måste göra något åt detta, då vi har en liten 2½-åring som går där å stoppar pinnar å dylikt som hon hittar i munnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0