Jag har fått oinbjudna inneboende, eller kanske uteboende.

Stog ute på vår framsida å tjötade med Hannah en stund. Kollade ner på min blomkruka som står på marken där och såg att det hade hamnat massa jord på utsidan. Kanske att det hade åkt igenom hålen som är på undersidan av krukan jag vet inte. Fick i alla fall för mej att jag skulle lyfta bort den å kolla. Ojoj, därunder bodde ett helt litet samhälle av myror. Fy va äckligt. Dom blev helt tills sej när dasljuset kom på dom och alla rusade mot äggen. Det fanns la kanske fyra eller fem ägg. Dom hjälptes åt och kämpade med dessa äggen för att få dom undan "faran" (som i detta fallet va jag å Hannah). Haha!! Det va lite kul å se på dom hur dom jobbade. Jösses, det verkligen kryllade där under min stackars blomkruka.
Och jag är ju som jag är, så fram med kameran bara. Titta!!

Myror
Myror
Myror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0