Hyrde två filmer

Shutter
Jag å en kompis hyrde två filmer igår. Bland annat så såg vi en film som heter Shutter. Det är samma producent som ligger bakom "The Ring" & "The Grudge", två riktigt läskiga filmer. Filmen handlar om en fotograf och hans fru som flyttar till japan. Plötsligt upptäcker dom konstiga ljusreflexer på deras nytagna fotografier och börjar gräva djupare i detta. Det visar sej senare vara energin från osaliga andar som satt spår i bilderna. En jäkligt läskigt film i alla fall, gillar du rysare så ska du se denna. Vi satt under en filt ca halva filmen å kikade genom den lite sådär luddigt så man inte ser hela tv-rutan. Haha!! Fjantigt, men så läskig va den.

Efter denna ville vi ha nått som lugnade nerverna å såg då "Angel".
En svensk film med bl.a Helena Bergström & Rolf Lassgård, en lite segstartad Angelfilm om en gammal rockstjärna som ska göra comeback, vilket går väldigt trögt. Då iscensätter hon sin död för att senare återkomma å hamna på löpsedlarna igen. Jag somnade strax efter halva filmen tror jag, men hade gärna sett klart. Fast det va ingen höjdarfilm vill jag inte påstå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0