Galet! Curry-Choklad? Efter tur på stan.

På förmiddagen idag har jag vart himla duktig å tvättat massa. Hittade ingenting kändes det som å så visade det sej att allt mitt å dotterns låg i tvättkorgen. Så skönt att ha allt rent nu. Sen åkte vi ju in till stan, va hos tatuerarn en sväng. Jäkla käck typ den där som ska göra min gaddning. Ååh va jag längtar =) Vill nuuuu! Kikade runt lite i affärer å så. Shoppade lite kläder te lilltjejen. Jag fick två par strumpbyxor å grått..Känner mej så himla grå å svart denna hösten. Kanske skulle köpa mej att par lila strumpisar oxå. Lite läckert.
Träffade mamma en sväng å pratade med henne sen va det dags att dra vidare.
Vi åkte till min mormor, jag har lovat att jag ska måla om hennes kök å hall så ja va där med lite färgprover. Fast det blir nog om 2-3 veckor sådär.
Hon gjorde mannagrynsvälling till mej å L, såå himla gott. Fick alltid det när jag va hos henne när jag va mindre, ingen gör det som hon. Sen tog hon fram en liten påse med choklad som hon hade köpt på nån chokladfabrik igår. Fanns en del små godbitar, sen hittade jag en chokladkaka som det stog "Chocolatey Curry de Madras", Ööh tänkte jag, det finns la inte choklad med curry i (hade jag aldrig hört om i alla fall), men jag öppnade den i alla fall å fick en smärre chock. Shit, det såg ju ut som att nån hade hällt currysås i en chokladform. Haha! Riktigt läskigt, å det smakade massa Curry, helt galet. Det va inte så jättegott, men inte äckligt heller. Passade bara inte ihop riktigt. Choklad som smakar curry?! Stark va den oxå. Nä inget för mej det där. Men kul att prova nått annorlunda. 


Currychoklad


Currychoklad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0