Julpynt

Dotterns rum
Det börjar allt pirra lite i julnerverna här hos mej. Känner att stressen börjar smyga sej på å att det är dags att handla klappar. En del har jag köpt, men jag har över hälften kvar. Vad ska man köpa?? Lika svårt varje år. På onsdag nästa vecka e jag ledig å då tänkte jag nog bege mej iväg för att julshoppa lite.

Ikväll när jag kom hem så gick jag upp på vinden å kollade lite i mina jullådor. Ännu har inget dykt upp som jag inte kommer ihåg att jag köpt. Man köper ju alltid på sej en massa varje år som man sedan glömmer av att man har. I alla fall jag. Tog ner en kasse med lite prylar, bland annat ett draperi eller vad man ska kalla det från ikea där det liksom hänger ner slingor med lysande stjärnor i. Himla sött. Hängde upp den på dotterns rum å det blev så himla fint så. "Ååh Mysigt mamma" Sa hon när vi släckte lampan i taket å det bara var stjärnorna som spred sitt stämningsfulla ljus. Å det va det verkligen. Supermysigt. Till helgen blir det storstäd och andventspyntning. Mys! Julen e ju såå mysig.

Nu står min stora goa säng däruppe å bara väntar på att min små fossingar ska traska sej uppåt för att sedan slänga sin packning däri. Natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0