Färgglada pepparkakor

Börjar känna mej lite stressad nu julafton är i övermorgon å jag ska hinna med att göra skinka, pepparkaksmandlar, lussekatter, pepparkakor å chokladkola. Dessutom så ska jag köpa en till julklapp till sambon, vet inte ens riktigt vad jag ska köpa då han inte önskar sej nått speciellt. Sen så ska jag ju handla lite annat inför stora dagen, sånt som man behöver. Hade ju gärna gått på liseberg oxå, men det hinns nog inte med i år heller.

Idag fick jag i alla fall bockat av en punkt på listan. Pepparkakorna, hade gett mej tusan på att dom skulle göras idag å så blev det. Jag å Leah iförda våra fina förkläder börjar kavla, tycker pepparkaksdeg är lite knepig att kavla faktiskt, jaja. Hälften av degen åkte ju in i Leahs mun å hon riktigt smög in små degbitar eftersom jag hade sagt åt henne att inte äta för då skulle det inte bli några kakor. Hehe, hon e så rolig. Köpte kristyr i 3 färger häromdagen oxå så kakorna skulle bli lite trevligare, fast det e ju ganska så kladdigt så sådär jätteläckert blev det inte. Men trevligare än i vanliga fall.



Kommentarer
Postat av: hannah

gud så fina kakor du o leah gjort.. så duktiga =)

2008-12-22 @ 23:53:00
Postat av: Karro

Vilken snygg tapet du har i köket, mysig blogg.

2009-01-11 @ 11:06:46
URL: http://odessa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0