Lill-Lucia

Började dagen med lussefirande på dotterns dagis. Hon va så fin så fin. Världens sötaste lill-Lucia. Jag hade köpt tärnljus å linne å rött band å grejer. Plus att hon hade på sej Luciakronan från förra året. En såndär stoppad variant som är barnvänlig och oöm. Perfekt för en busunge som henne.  Jag tog massa kort, men har inga tillgängliga nu så det kommer in lite senare ikväll. Tror nog att jag fick till nån bra bild i alla fall. Oftast var det ju en tomte eller kanske en pepparkaksgubbe eller annat som kom ivägen. Jag var ju inte ensam om att fotografera heller kan man säga.
Men så söta dom va i alla fall. Alla barnen satt i en ring på golvet å sjung En sockerbagare, Tre pepparkaksgubbar å Midnatt råder m.m å alla barnen va så duktiga så. Leah va rätt trött så hon satt mest med fingrarna i munnen som vanligt. Det va först efter fikat som hon vaknade till ordentligt.

Sådär ja, här e två bilder från Lussefirandet på dagis.
Leah som Lucia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0