Eftersläntare, Lusse-lelle och simskoleavslutning.

Lite sent som vanligt här i bloggen, men strunt samma.

I tisdags så var det lussefirande på dagis. I flera veckor har det trallats luciasånger här hemma som dom övat på på dagis. Vi har pratat en del om det dära tåget då Lillan inte vågat vara med tidigare. Även i år pratade hon om att hon var blyg och inte vågade, men hon lovade oss ändå att hon skulle gå med de andra barnen. Det gjorde hon också och vi var så stolta över vår stora tjej. Efter att barnen hade sjungit klart alla sånger så bjöds det på fika. Sen gick vi hem. Jag å minstingen i alla fall, sambon åkte till jobbet.

Väl hemma så fick vi besök av Tessan och hennes lille going. 5 månader gammal va han, guuud ska E bli så stor!?! Jag vill inte...Vi gick upp å lunchade uppe på torget. Efter det gick vi hem till mej igen och tog en fika. Pissevåta av allt regn, herrejösses!! Nu får det allt vara nog snart med det här regnandet.





Igår var det ju då dags för avslutning på Lillans simskola. Hade ju funderat en del över hur jag skulle lösa det med Lillasyster å så, men det gick hur bra som helst. Men gosh så varmt det var, höll ju på att dö lite där ett tag. Lillasyster gillade nog värmen och låg mest och mös.

Efter simskolan åkte vi till Ikea. Lillan ville vara i leklandet såklart så jag kunde i lugn och ro strosa omkring i min egen takt. Köpte en spöklampa och en lekmobil till Lillasyster och en trillinghyacint till hemmet så det kan få lukta lite gott.
Självklart hann vi med korv och glass innan vi åkte hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0