Skoltavelfärg

Nä mina vänner, nu ska jag börja tänka på refrengen. Får se om det funkar att lägga in bilder idag då?
Har jobbat hela dagen, nähää. Var en del att göra faktiskt. Efter jobbet åkte jag hem å mös lite. Somnade med lillan i hennes säng, så himla mysigt. Läste lite "Surolle" och sen slocknade vi båda två. Jag han knappt ens märka nått. Sen vaknade jag upp efter kanske en halvtimma och trodde att hela kvällen hade gått till spillo.
Det hade den inte, klockan va typ halv nio bara. Danni skulle komma förbi en sväng efter att hon slutat jobba. Hon var här en sväng igår också och det va riktigt kul att träffa henne. Vi hade inte setts sen i våras någongång.

Igår åkte jag i alla fall förbi hemma hos päronen en sväng. Mamma sa att hon hade min gamla griffeltavlebänk hemma som jag fick när jag va liten. Jag tror att jag fick den i julklapp nått år och jag va nog inte speciellt gammal. Jag hade visst kladdat lite med vanliga kritor på så tavelkritorna jag köpte till lillan fick inte riktigt något fäste, så idag efter jobbet åkte jag in snabbt på Bauhaus å köpte en liten burk med skoltavelfärg som jag tänkte måla på. Det blir nog kanon. Lillan älskar i alla fall bänken och blev lite smådeppig när färgen inte fastnade. Ska nog ta å måla den imorgon om jag får tid. Jag fattar inte vart tiden tar vägen.
När jag ändå va på Bauhaus passade jag på att kika lite på färg. Fastnade för en mörk gråaktig färg och en knallturkos, tänkte man kanske kunde göra något fräsigt i gästrummet. Vi får se vi får se. Nu ska jag i alla fall gå å lägga mej.

Beckers Skoltavelfärg
GriffeltavlaGriffeltavla

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Carolina

Shit.. 10 år! Jag hoppas vi tar oss dit.

2009-10-20 @ 00:02:59
URL: http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/
Postat av: emma

hoppas du har en bra tisdag? (:

2009-10-20 @ 19:02:24
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Tessan

nostalgi!!! Jag hade oxå en sådan bänk... minns hur mycket jag tyckte om min så skynda skynda måla den så lilltjejen kan använda den =) kramar Terre

2009-10-20 @ 21:20:01
URL: http://sessantessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0