My day!!

Moi!




Lyx-manikyrIdag har varit en riktigt lång dag. Började med att lämna av en allmänt bråkig dotter hos sin mormor. Sen va det gasen i botten till stan. Ställde mej i femman och fick sen rusa upp till Ö Hamngatan där jag skulle få min manikyr.
Visste inte riktigt vad jag hade att vänta då jag aldrig tidigare har varit på något sådant.
Den trevliga tjejen på andra sidan bordet (tror hon hette Emelie) började med att olja in och putta ner mina nagelband sen tog hon en liten tång och klippte bort överflöd. Sen var det dags för paraffinbad, mmm. Det var härligt. Som att stöpa ljus, fast man doppar händerna istället. När jag hade doppat händerna i badet 5 ggr så satte hon påsar på mina händer och därefter något som liknade fluffiga grythandskar. Där satt jag och kände mej lätt handikappad när hon lägger fram en tidning till mej på bordet. Haha!! "Vissa lyckas", sa hon med ett léende på läpparna. När det väl började gå bra för mej med tidningen så kom hon tillbaka och sa att det var dags att fortsätta. Hon masserade mina händer med någon go kräm och filade och hade sej, sen avlutade hon med fyra lager lack, baslack, färgat lack 2ggr, topplack och tillslut sprayade hon på någon snabbhärdare.

För min del var det vidare ut på stan som gällde. Fick shoppat ett gäng julklappar i alla fall så nu är det bara dom svåraste kvar. Jag hatar detta. Nästa år blir det inga julklappar, punkt slut!

Efter min shoppingrunda på ca 5 timmar SJÄLV på stan och två slutkörda fötter senare så var det dags att hämta lillan. Hon hade varit så duktig så och hjälpt mormor och moster att flyttstäda.
Middag var nästa punkt på dagordningen och idag blev det Lax med kokt potatis och Chili-Limesås. Herregud så gott!! Jag skulle kunna äta det varje dag resten av veckan.
Lax potatis och sås

Nu är denna dagen slut och imorgon väntar jobb. På fredag och lördag är jag ledig (Tjohoo). Vi ska nämligen ha julfest med jobbet och är bjudna ner till kollegorna i skåneland. Tjoo, hej å klackarna i taket... Lalala!!! Det ska bli jäkligt kul å gott att bo på hotell å grejer. Härligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0