Trubbel i paradiset

Som sagt...gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt från början. Med ca en kvart kvar av zumba-passet fick jag avbryta och åka hem då stora tjejen hade börjat kräkas och var allmänt slö efter att hon sovit på soffan. Hon hade alltså fått hjärnskakning min lilla goa tjej. När jag kom hem packade jag en liten väska med leksaker och smörgåsar och så till mina kära innan jag skickade iväg dom till Östras barnakut. Det vet man ju att det kan ta tid där. Ett par timmar senare (inte alls många) så kom min älsklingar hem igen. En piggare och allmänt nöjdare femåring var det som kom in genom dörren runt tolvsnåret.

Som om inte det vore tillräckligt så hade det under kvällen poppat upp två stora vattenfyllda koppor i pannan på henne. Idag hittade vi ytterligare ett par stycken så visst var det vattenkoppor allt. 
Vi har ju bara gått och väntat på att hon skulle få det, men varför just den här helgen. I morgon väntas dop för lillasyster där L har en stor roll. Så vi bestämde att så länge hon inte har feber eller känner sej allmänt kass så ska hon få vara med i alla fall.

Idag har vi mestadels chillat här hemma. Gick iväg och hämtade nyklar till lokalen vi ska vara i efter dopet imorgon och efter det gick vi till gammelfarmor Babban. Den damen har då minsann alltid något nybakat hemma, så lite fika blev det ju såklart. 

Var iväg och hämtade tårtan förut också, det är såå fin. Jag hoppas verkligen att det är smarrig också. Men det borde den vara med tankte på vad jag valt för fyllning. Orkar jag så slänger jag in lite bilder imorgon från dopet.

Natti!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0