Simskolan lektion 1

Idag var en spännande dag.
Fick besked igår att Lillfisen skulle börja simskola idag och hon längtade såå tills det skulle bli dags.
Vi packade väskan redan igår kväll så det var klart. Så tog vi sovmorgon idag (tänkte jag) fast lillan ville vaknar redan när pappa gick till jobbet strax före sju. Tjohoo!!!

Väl på sim skolan var hon ju hur flamsig som helst innan lektionen började. Sen var hon såå duktig och simmade så fint och gjorde precis som fröken sa. "Groda, glasstrut, pinne" upprepade dom hela tiden. Gullongar!
Under tiden trodde jag att jag skulle avlida av värmeslag där inne. Första lektionen fick nämligen föräldern vara med inne i simhallen, så där satt jag så fint på bänken och svetten typ rann och jag vart alldeles knallröd i nyllet. Att jag inte tuppade av känns ju som ett mirakel.

En lyckad första-lektion blev det i alla fall och Lillan tyckte det var såå roligt. Yeaheeeyy!!

Efter simskolan lämnade jag henne på dagis och dumpade av mej själv hemma hos Frida en liten stund. Skönt att sitta och bara skitsnacka lite utan barn. Nu är det dags att rusa iväg till daggan igen för hämtning. Fast rusa lär jag ju inte göra. Det blir bilen såklart. Tjaa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0