Helgen


Jaha, då var det söndag igen då. Går inte veckorna sjukt fort nu för tiden, eller är det bara för att jag är hemma? Jag vet inte alls men det känns som att jag inte riktigt hänger med.

Igår var jag i alla fall iväg med lillan på kalas på dagen. Hon och dom andra barnen lekte så dom var helt svettiga och rosiga i ansiktet. Gullongar!
Efter kalaset var vi hemma en stund så då kom mamma och pappa förbi och pappa hjälpte oss att byta lampknappar. Lika bra att han gört, som ändå kan saken va. Det blev i alla fall väldigt bra.
Klockan fem var vi bortbjudna allihop te Syrran och hennes man på middag. Mycket trevligt initiativ om jag får säga mitt. Maten var jättegod och vi hade en helmysig kväll och grabbarna blev rätt goa å fnittriga där efter ett par glas wirre. Så kan det gå. Lillan orkade hålla igång hela kvällen också, men var rätt trött när vi skulle hem och somnade på stört när vi väl var hemma.



Idag har väl inte hänt speciellt mycket. Vi började dagen med frulle såklart. Det måste man ju göra liksom.
Efter frullen så slängde vi oss å soffan hela familjen och bara mös till Boog & Elliot 2. Dom e för roliga de där filmerna, haha och vi fick oss allt ett par goa skratt.

Nu efter lite inlinesåkning och en snabbvisit hos päronen så har vi fått i oss lite gott käk. Fläskytterfilé med pastafjärilar och pepparsås. Åååh va gott det var. Lillan åt så duktigt så det blev till å med glass efteråt. Rocky road, Yummie!!!

Nu kollar vi på Dumma mej innan det är läggdags för lilldamen. Myspys helt enkelt under en filt.

Hoppas ni har en mysig söndagskväll ni också.




Har lite bildöverföringsproblem men hoppas lösa det snart så jag får in lite bilder också. :)


Kommentarer
Postat av: cecilia

Verkligen skit bra "bord" man fått att ställa grejer på ;)

2011-10-06 @ 10:12:07
URL: http://mammatillleon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0