Hos Barnmorskan

Halloj!!

Då har vi varit hos barnmorskan nu då. Förhoppningsvis var det näst sista gången, men så kommer det säkert inte att bli. Fick en ny tid om två veckor och då är vi ju till och med inne i rätt månad. Iiiihh!!

Hur såg det ut då då?

Jodå, allt var bra som vanligt. Hjärtljuden var lite lägre än tidigare och låg idag på 136 slag/minut (tidigare 140). Lillans hjärthjud blev också lite lägre några veckor innan hon föddes. Blodsockret var lite i högsta laget (kunde dock bero på nyponsoppan till frullen) och först tyckte hon jag kanske skulle försöka vara lite försiktig med hur mycket sött jag stoppar i mej, men sen ångrade hon sej. Kurvan såg jättefin ut och den höll ju inte på att stiga så hon sa att jag kunde äta gott ändå om jag vill. Fast jag kanske inte behöver vräka i mej godis.
Dagens SF-mått var på 34 stadiga centimetrar. Härligt!! Knoddas ligger fortfarande fint med huvudet neråt, fortfarande inte riktigt fixerad men h*n lär nog inte flytta på sej heller. Är man omföderska så är det ju inte ens säkert att bebisen fixerar sej överhuvudtaget. Det kan hända så sent som under förlossningen. Så länge huvudet är neråt så är jag lugn i alla fall.
I övrigt så var järnvärdet lite lågt 107 mot tidigare 127. Ajaj, att slarva med järntabletterna är visst inte så bra. Blir till att börja knapra igen då. Och även blodtrycket var lite lågt 100/60 tror jag hon sa. Jag brukar nog ligga runt 120/70.

Men det är nog bra igen tills nästa gång. Vad kan lågt blodtryck bero på då? Glömde fråga, och vad gör man åt det??

Här kommer i alla fall en helfärsk magbild från idag vecka 36+3

magbild v36+3


Kommentarer
Postat av: Annica

Snygg du är du!!



Lågt blodtryck...det har jag oxå men å andra sidan har mitt alltid varit väldigt lågt. 100/60 är det högsta jag legat på.



Jag tror dessvärre inte att det är så mkt man kan göra åt det om det inte är så att det snurrar utav bara helskotta utan jag tror man får anpassa sig; Inga snabba resningar osv.



Dr säger alltid att det är bättre att ligga lågt än högt så det är väl något positivt iaf :)



Kram på dig!

2011-10-21 @ 12:01:35
URL: http://quintera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0