En Hamster!?

Tja!!

Sitter för tillfället och skriver en lista på vad som ska handlas imorgon. Vi har ju veckohandling i den här familjen och imorgon är det sambons tur. Så det är bara att vräka på med grejer, haha nädå.
Men det är ju så förbaskat trökigt och alltid kommer man ju på nått i efterhand som missats.

Maria kom förbi en sväng idag, vi satt här i köket å snackade lite. Sen åkte vi en sväng till Stoff & stil där jag fick köpt mej ett tyg till den blivande babyfilten. Det blev alternativ nummer 2. Hittade ytterligare ett tyg som var i likadana ränder men annan färgställning. Ååååh så fint. Det bara skrek Elle om det, men jag tyckte det var lite för tjejigt så jag gick på 2an då. Hmm, ångrar mej nog lite, men kommer nog bli kanonfint. Nu ska tygerna bara tvättas och sys ihop till en början så får vi se vad jag kantar med sen.

När vi betalat å så åkte vi vidare bort till pölsemannen där maria tog en fransk och lillan fick en toast. Jag däremot tog mej en glass. Lillan tjatade om att hon ville gå till djuraffären (Jag känner sååå igen det från när jag själv var liten) så dit gick vi. Jag å Maria satt på utsidan medans lillan strosade runt bland gnagare och firrar.
Varenda dag är hon på mej och tjatar om att hon vill ha en hamster. Verkligen varjde dag. De senaste dagarna har hon kort efter att hon väckt mej sagt att "Jaag vill ha en hamster Mamma!!". Hmm, jo jag vet. För mej hade det varit helt okej. Herregud!! En liten jävla hamster gör väl inget. Hur länge lever dom liksom, typ två år?!
Men pappa säger nej. I så fall får katterna flytta, säger han. Jäkla tönt. Haha!!

Jaja, vi får väl se hur det går med den frågan. To be continued...


Kommentarer
Postat av: Annica

Hua mig, här har det frågats om kaniner ett par gånger. Men jag som vuxen har noll intresse i att ta hand om ett djur vilket jag tycker är viktigt eftersom det är ett stort ansvar med djur. Sambon ska vi inte prata om, djuret hade inte klarat sig en v tror jag...hahaha



Det enkla argumentet här är vem som ska ta hand om kaninen när barnen är hos mamman...vips, så är diskussionen död ;). Jag gör det inte.



Enda anledningen till att barnen vill ha kanin är ju för att de vill ha ett levande mjukdjur, kanske inte riktigt den anledningen man bör skaffa ett djur tycker jag. Nä, hos oss får det vara...



En hamster lever bara i 1-2 år så det är ju inte så länge om ni nu bestämmer er för att köpa en till Lillan... :)

2011-10-23 @ 21:38:38
URL: http://quintera.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: Tack så jättemycket!

2011-10-24 @ 12:13:24
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: kristin

tja!



japp, jag får väl åka till ikea .0) vart ligger den där tygaffären? behöver tyg till ebbas gardiner :=) japp. jag jobba lite lör....börjar heltid till våren igen. men vi kan la ses någon dag? både e ju hemma =)

2011-10-24 @ 18:41:32
URL: http://bygganytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0