My day

Den här dagen startade i stort sett precis som alla andra dagar. Det enda som skiljde var att både jag och lillan försov oss. Lillan verkade aldrig riktigt vilja gå upp, men till slut vaknade hon till i alla fall. Dock hade hon en fruktansvärd hosta lillfisen så jag funderade på ifall man kanske skulle ta henne till VC istället för dagis, men nej hon sa att hon mådde fint och hade inte ont nånstans så vi gick till dagis.

När jag strosade runt på ikea i lugnan ro på lunchen så ringa lillans dagisfröken och sa att det nog var dags att hämta hem henne och att hon var allmänt hängig och orkeslös. Sagt och gjort. Efter en stund befann jag mej på dagis för att ta med min lilla gosis hem. Väl hemma sov hon i sisådär 4 timmar på soffan.
Sen vart hon piggare, men svår med nattning när ongen redan sovit. Hmm, men nu har hon nog somnat i alla fall tror jag. Hostan var mycket bättre nu på kvällen i alla fall, men jag kände att hon nog behöver sova länge och ta det lugnt imorgon så det blir till att vabba imorgon också.

Det känns faktiskt lite typiskt att behöva vara hemma och vabba såhär veckan innan semester. Men men vad gör man inte. Man får vara rädd om dom små. Hon är ju trots allt mitt liv den där lilla damen ♥

Nu ligger hon däruppe och hostar, stackars..


För övrigt så har dagen vart bra måste jag säga, pytte kickar på som bara den i maggen och solen skiner på vårt runda klot. Dessutom så blev det god middag idag också. Laaax, jag älskar lax.

Nu får jag ge mej, Natti natti!!



För övrigt så är det inte skit jag har i nyllet, utan nått som heter kloasma (mask of pregnancy) som man kan få bland annat när man är gravid. Det är en typ av pigmentfläckar som man får främst i tinningen, pannan, överläppen och på kinderna. Tack å lov så har jag inte fått på överläppen ännu den här graviditeten *peppar-peppar*. Schysst när det såg ut som man hade musche liksom. Nä, inte direkt.

Äh, nu pladdrar jag på sådära igen. NU är det fanimej sängen. GOD NATT!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0