V. 23

Idag gick vi alltså in i vecka 23. Bebisen bökar på som bara den i min stackars mage. Det är helt klart en pigg liten rackare som gömmer sej där inne, precis som storasyster var när hon låg i magen. Man undrar ju så vad den lill* rackaren har för sej egentligen och jag önskar att det hade gått att tjuvkika in på bebisen när den håller på som bäst. Men jag får så vackert nöja mej med att känna och att se på utsidan när magen guppar runt.

Det står ju olika på alla gravid-sidor på nätet, men vad jag har förstått så är bebisen ca 29cm från huvud till häl och väger runt ½ kg. Ojojoj sicken bjässe, det är annat än för bara några veckor sedan då man fortfarande räknade millimeter (typ).
Lilleplutten kan tydligen höra mej också, så det gäller ju att göra ett gott intryck och smörja stämbanden ordentligt och lägga på den fina stämman. Haha!! Inte riktigt va, men h*n måste ju undra vad det är som låter.

Lillan älskar att pussa och klappa på magen och hon säger varje dag att hon älskar bebisen. Hon vill ju helst ha en lillasyster, men poängterar alltid att det inte spelar någon roll om det blir en pojke. Blir det det så ska han heta Pojken bara säger hon och blir det en flicka ska hon heta Isabella. (Alla leksaker heter för övrigt Isabella när det är dags för lek).
Igår morse så sa hon till sin Pappa att "Mamma gillar bara korta namn, men jag vill ha ett långt, vad tycker du om?" 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0