Vad gör jag uppe?

(Klockan 08.05)

Ja, det kan man verkligen undra. Gick och la mej för ca 4 timmar sedan och nu är man uppe på benen igen. Gäääääsp!! Lillan gick visst inte å la sej lika sent. Hon brukar oftast inte vakna förrän vid 9-snåret annars, men idag var uppenbarligen inte en sådan dag. Idag ska vi åka ut på lite shopping tänkte jag. Det blir nog en lugn tur såhär dagarna efter löning. Innan vi drar iväg så blir det frulle, nått enkelt får det bli då vi inte handlade igår utan får ta det idag istället.

Uuuuusch, va trött jag är.


Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Hej!

Jag vet inte vad för sorts fickur du har, men även de nya ska vara utan batterier så vitt jag vet. Jag köpte mitt från Hong Kong och den är precis som riktiga fickur. Högst up på klockan finns det en liten plupp, oftast med något mönster på och ovanpå den finns knappen man öppnar själva locket till fickuret med. Vrir du på den vrider du upp klockan, det finns alltså inget batteri i den. Den kan du vrida på tills det tar stopp, men det kommer bara hålla i några dagar. Drar du ut den pluppen lite mer (Man får ta i lite, men ett klick indikerar att den är uppe) ställer du klockan, sekundvisaren brukar fortfarande gå så du får vrida på den för att se om den faktiskt är uppe.

Svårare än så är det inte! Jag tyckte också det var lite komplicerat i början, men det är superenkelt!

Ledsen för en lång kommentar, haha.

Kram.

2011-01-29 @ 13:53:23
URL: http://silenced.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0