Baka baka litet hus!!

Hallö på er!!
Det är verkligen oförskämt hur kass jag har blivit på att uppdatera, men nu är jag i alla fall här. Idag har vi haft adventsmys här hemma. Jag och lillan i alla fall, sambon har varit på vift någon annanstans. På dagordningen stod bland annat och städning. Mamma skötte det mesta i väntan på att pappsen bytte lite vägguttag här hemma. Det slog liksom gnistor och sånt (INTE bra).

När mami å papi lämnat oss så körde vi igång med baket. Pepparkakor! Prio ett var att få till ett litet hus. Köpte en sån där käck karta som man stansar ut alla husdelar med. Väggar tak och skorsten såklart. Vilken käck uppfinning. En helt perfekt, söt liten stuga blev det. När jag tänker efter så har jag nog faktiskt aldrig gjort ett pepparkakshus själv. Jag vet att vi köpte färdiga delar nångång när jag var mindre, men egentligen, hur kul är det?! Vi hade i alla fall supermysigt och lillan var så duktig så och gjorde så fina kakor. Lovely, Guuud som jag älskar henne.

Hoppas att alla har haft en mysig första advent, nu stupar jag.

Lilla sockerbagarenStora Sockerbagaren

Pepparkakshus


Kommentarer
Postat av: jennypenny

ÅÅÅ VA fin den blev. Hihi hoppas det är bra med er där hos dig elle, vi får ta och ses snart!

2010-11-29 @ 10:27:03
URL: http://www.makemeee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0