Let's go!

Hallå!!
Det har ju inte blivit så mycket vettigt gjort här inne det senaste. Har varit hemma nästan hela veckan från jobbet då jag inte har kännt mej helt mänsklig, så det har inte blivit mycket gjort. Alltså inte mycket att blogga om heller.
Helgen har i alla fall bestått av lite jobb då i lördags, sådär kul var det men det funka. I fredags tog jag med mej lillfis och drog upp en sväng till Frida å kolla Idol-finalen. Jag vet inte vad jag ska säga. Minnah fixade ju finalen snyggast, helt klart. Men Jay är jäkligt grym. Vem som helst kunde ha vunnit nästan, jag brydde mej inte så värst mycket, min favorit åkte ju ut för 2 veckor sen redan. Å ändå sitter man där och vågar knappt kolla. Haha!! Löjligt!

Igår efter att jag jobbat klart så åkte jag å köpte lite julklappar. Prinsen skulle ut så va sjuttan skulle jag å lillfis göra då?! Hahaa, jag köpte lite käcka ingridienser och drog upp till mamma å pappa på 58:an. Där bakade vi Lussebullar. Så mysigt!! Men oops, vi tänkte man kunde baka efter samma recept som kanelbullar och bara tillsätta saffran. Så enkelt var det visst inte, vi hade missat ungefär hälften av sockret, ett ägg plus att vi hade i för lite saffran. Så det kan gå. Hur som helst så blev bullarna goda i alla fall. Man kan säga att vi gjorde dom lite nyttigare bara.

Idag har vi varit sega här hemma. Lillan sov över hos mamma å pappa så här var lugna gatan på morgonen. Härligt, så jag ställde mej och kokade lite tomtegröt. Det luktade så gott i hela huset. Mums!! Har fortfarande inte smakat, så jag ska nog göra det nu strax innan jag lägger mej.

Vi har även fått köpte oss en grann gran idag som vi inte alls skulle klä egentligen. Men lillan dök ner i kartongen med julsaker och röjde runt å vipps så var den klädd. Vi hade det riktigt stämningsfullt här ett tag. Starkvinsglöggen stog på värmning och julmusiken strömmade ur högtalarna. Ärligt talat, visst kan man inte mer än att älska det? Det gör jag i alla fall.

God natt och sov gott nu!

LussebullarJag och lillan bakarPappa degar, HAHA!!Mamma fixarLillan klär granen


Kommentarer
Postat av: veronica

Vilken fin blogg du har :) och jättemysiga bilder.

2010-12-13 @ 00:06:39
URL: http://missfancydream.blogg.se/
Postat av: veronica

sv: Tack så mycket :) detsamma får jag önska dig :)

Kram

2010-12-13 @ 19:48:08
URL: http://missfancydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0