Mina tatueringar

Någon efterfrågade ett inlägg om mina tatueringar så här kommer det.

Genom åren har jag lyckats printa in 3 stycken tatueringar på min kropp. Jag gjorde väl min första, jag tror det var 2 veckor innan jag skulle fylla 18. Usch det gjorde ont, men mest var det så jobbigt för att det tog lite längre tid. Vid ett tillfälle blev jag lite dizzy och allt såg ut som att det var gjort av sand. Men det gick över efter ett glas vatten. Efter ca 1½ timma (tror jag) var den klar. Där satt det, mitt namn, en bit ovanför svanken. Hade jag fått bestämma nu såhär i efterhand så hade jag aldrig gjort den. Inte där, inte så. Men jag ser den aldrig så den stör mej inte så mycket.
Tatuering i svanken

Nummer 2 då gjordes nog ett halvår efter min första. Det var en "temporary tattoo" som jag hade googlat fram på nätet. Den skulle egentligen sitta längre ner på vristen, så den rundade fotknölen lite, men tatueraren tyckte inte det var bra så långt ner då man har torrare hud på fötterna så den sattes längre upp. Det låter gräsligt, men det är en fjäril som sitter på en roskvist och den är ganska fin fast rosen kunde man ju hoppat i och för sej. Den här är nog den som gjorde mest ont. Det känns ju liksom som att man rispar i huden med en fiskekrok eller nått, inte speciellt skönt. Det tog väl runt 20 minuter innan den var klar.
Tatuering på vristen

Min 3:e tatuering är min bästa. Jag älskar den och den är så fin. Min dotters namn som sitter på insidan av handleden. Den gjorde jag i december 2008 (har jag för mej) efter mycket funderande över plats och typsnitt. Jag la ner många timmar på letande efter den perfekta stilen och jag är supernöjd med resultatet. Den här tog exakt 7 minuter. Jag har även varit och fyllt i den en gång efter att den här bilden togs då jag inte var riktigt nöjd med linjerna, men nu är den precis som jag ville ha den.
Min tatuering på handleden

Blir det fler tatueringar då?
Ja det blir nog faktiskt så. Dels så kommer det väl fler barn nångång i tiden och då ska dennes namn också få pryda min kropp, sen så är jag sugen på att ha en på foten men vad vet jag inte riktigt ännu.




Kommentarer
Postat av: zaida

tatueringen längst ner är grymt fin!

tar det ont att tatuera sig på handleden?

2010-08-15 @ 09:30:13
URL: http://zaida.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0