Det gick bra som tur är.

Idag vaknade man upp till solen som speglade sej in genom sovrumsfönstret. Detta skulle bli en härlig dag hade jag bestämt. Syrran ringde och frågade ifall vi skulle gå ut en sväng tillsammans och det är ju alltid mysigt så, ja tack. Först skulle jag å lillan äta frulle. Första frullen utomhus i solen för den här säsongen. Så himla mysigt.
När vi va klara kom Syrran och Solei förbi och hämtade oss. Först gick vi till macken å köpte lite fika, sen gick vi vidare på vår lilla utflykt.
Lillan tvättar utemöblerFrukost i solen
Lillan lekte och kastade stenar i vattnet och var allmänt nöjd, ända tills hon halkade till, flög framåt och spräckte pannan mot en sten. Lilla, goa, rara stumpelumpan. Det gjorde så ont i mitt hjärta när hon var så ledsen. Jag lyfte undan hennes lugg och såg bara ett hål i pannan på henne, sen kom blodet. Uuuusch!! Min lilla prinsessa. Det går inte ens att förklara hur jag kände när hon skrek. Jag kunde bara föreställa mej hur jäkla ont det hade gjort. Men hon var så duktig och höll en servett mot jacket hela vägen till vårdcentralen där dom fick tvättat rent och tejpat ihop hennes lilla panna igen. När vi var klara hos doktorn så gick vi å köpte glass. Sen var allt glömt.
Mys nere vid vattnetMys nere vid vattnetMys nere vid vattnetMys nere vid vattnetMys nere vid vattnetMys nere vid vattnetLillans jack i pannanLillan hos läkarn
Slutet gott allting gottSlutet gott allting gott

Slutet gott...Allting gott!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0