Äggfärgning

Äggskal
Idag bestämde vi oss för att ha en liten äggfrukost. Såhär mitt i påsktider så passar ju det fantastiskt bra. Om äggen dessutom är färgade så är ju det pricken över i:t. När jag var liten köpte mamma små färgtabletter på påsk som vi färgade äggen med. Jag minns att jag tyckte det var lite mysigt när vi gjorde detta. Förra året köpte jag såna tabletter som aldrig kom till användning så i år tyckte jag att det var dags.
Man tar en liter vatten och två matskedar vinäger, sen lägger man i den lilla tabletten och sen lägger man i ägget. Ägget låter man ligga i mellan 3-5 minuter, tills man tycker att det har fått lagom med färg.

PåskkärringFärgade påskäggPåskäggPåskkärring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0