Masslakt av delfiner

På nyheterna visade dom nyss ett klipp ur en dokumentär som handlar om masslakt av delfiner i Japan.
Där visar dom hur delfiner fångas och sedan säljs för att tränas och underhålla. De delfiner som inte blir sålda samlar dom i en hemlig vik dit ingen annan har tillträde. Där får dom sprattla runt i panik i knallrött blodvatten bland sina döda, säkert släktingar och vänner i väntan på att själva slaktas grymt.

Hur kan människor vara så grymma? Har dom inga hjärtan?? Varför inte bara släppa tillbaks delfinerna i det fria? Vad ger dessa människor rätten att behandla delfinerna så? Man blir så ledsen.

Delfiner

Läs även andra bloggar om

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Det är det värsta, värsta som jag sett =,[[

2009-11-14 @ 14:16:24
Postat av: Gabriella

Det är det värsta, värsta som jag sett =,[[

2009-11-14 @ 14:16:44
Postat av: Kajsa

Jag håller verkligen med, det här var bland det värsta jag någonsin sett faktiskt!

2009-11-14 @ 18:23:01
URL: http://kajsalindstrom.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get

det e just därför d inte e synd att människor dör av svält, sjukdomar, naturkatastrofer etc vi förtjänar d!

2009-11-19 @ 12:21:11
URL: http://sophys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0