Hej jag heter Herman och jag är en surdegskaka


Hihi, jag har gett mej in på en lite rolig grej. Min jobbarkompis sa en dag till mej att hon hade Herman hemma och att jag en dag skulle få en del av honom. What? Tänkte jag. Idag kom den dagen. Jag fick en burk med en smet i och ett brev som börjar "Hej jag heter Herman". Hehe, detta tänkte jag kunde bli lite roligt. Grejen är den att nu ska jag ta hand om Herman i tio dagar, vissa dagar ska jag bara röra runt i den och andra ska jag mata den med ägg å mjöl och andra ingridienser. Till slut blir Herman stor och då ska jag dela honom i fem delar, varav jag behåller en och ger bort dom andra fyra. Detta är alltså en vandringskaka. Dem fyra som får en bit av mej får även ett brev till och ska sedan göra samma sak som mej.
Den biten jag har kvar ska jag sedan blanda in massa gott i och slänga in i ugnen och sen är min Herman färdig.
Visst låter det roligt??
Surdegskakan Herman

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Det låter jättekul!

snygg blogg!

2009-06-17 @ 21:35:05
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0