Gårdagens äventyr

Igår tog vi bilen till Lysekil. Väldigt mysigt att åka på en dagstur sådär. Jag har inte varit i lysekil sen jag va liten och vi va där med båten. Det blev nästan lite sentimentalt sådär. Jag mindes ju inte så jättmycket, men jag kände igen kyrkan och stenmurarna på bryggan där man låg å fiskade krabbor. Men allt va så mycket större när jag va liten. Det va i alla fall kanonväder förutom att det nästan va storm. Eller ah, det blåste jäkligt mycket i alla fall. Men solen va framme hela tiden. Först gick vi runt å kikade lite å sen gick vi på Havets hus. Jag tycker inte det fanns såå jättemycket, men själva grejen va kul. Dom hade ett litet runt akvarium där man fick känna på å lyfta upp olika djur. Det tyckte i alla fall jag va spännande, jag spanade in eremitkräftan på nära håll. Den va ju lite fräck. Lillan tyckte mest att det va otäckt. Hon ville inte röra djuren utan kände istället på stenarna å så.
När vi va klara där så gick vi å hämtade vagnen till lillan. Sen gick vi å käkade på Havsbadet. Mmm, jag åt Fish & Chips med ramouladesås. F tog nån räkmacka å lillan fick pannkakor.
När vi va mätta och belåtna så var det dags att bege sej hemåt. Nästan i alla fall. Sambon ville åka å spana lite så det gjorde vi. Bland annat där han tillbringade många somrar när han va liten. Mysigt! När vi åkte hemåt så tog vi småvägarna istället för motorvägen. Tänk va många små mysiga ställen det finns.


Kommentarer
Postat av: jenny

sv: tack! köpte den för halva priset! :D

2009-07-22 @ 21:48:07
URL: http://jennyhej.blogg.se/
Postat av: maria

ni e så fina hela familjen :)

2009-07-23 @ 13:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0