Time for some reading

Sitter här själv i min soffa å funderar på om man skulle gå upp å lägga sej i sängen, ta fram sin lilla bok å kanske läsa klart den. E så sugen på att börja med en ny, min kära svärmor kom förbi en kväll om det va förra eller förrförra veckan å lämnade en liten present. Det va en bok..Weeiii!! Hon e så gullig. Levande begravd heter den, fick en gång ett smakprov (med nån tidning eller hur det va) å det va just denna bok, men bara dom 4 första kapitlena å det va så jäkla spännande. Har inte hittat den sen å så hade hon gjort det å köpt den till mej, så himla snällt. Så det blir min nästa läsning. För tillfället läser jag När livet stannar. Dem handlar om en mamma som med sin man och 3 barn + en annan familj åker till thailand under julhelgen 2004 å drabbas av tsunamin. Tillbaka til sverige återvänder bara 4st av deras sällskap. Hon förlorar sin man och två barn. I boken berättar hon om katastrofen och tiden efter i thailand och sorgearbetet hemma i sverige. Mycket bra bok tycker jag.



Ikväll har i alla fall Frida vart här, hon hade glömt av mej först så jag messade å påminde henne om att vi kanske skulle ses. Ooops, e jag inte viktigare än så hjärtat?? Äh, såna e vi gamlingar minnet e inte med oss längre. Hon kom ner i alla fall å vi har käkat massa chibba å dipp. Kollade på ett program på 4+ om tvilling, trilling å fyrlings-graviditeter och födslar, så himla intressant. Va kroppen är fantastisk egentligen. Jag älskar sådana dokumentärer som handlar om graviditeter å förlossningar å sånt. Även Hopkins på 5:an som vi kollade på efteråt är väldigt intressant.


Natti på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0